למה דיאטות לא עובדות?

האם שאלת את עצמך למה את לא מצליחה לרדת במשקל, או לשמור על משקל תקין לאורך זמן?
לפני שאת ממהרת להאשים את עצמך ולחשוב: זה עניין של כוח רצון או אופי חזק.. אני רוצה להציג בפנייך את העובדות:
הסטטיסטיקה מדברת על כך ש 98% ממי שעושה או תעשה דיאטה תרד במשקל, אך תעלה את כל הק”ג פלוס ריבית בין שנתיים לחמש שנים מסיום הדיאטה.
כלומר: דינה של דיאטה להיכשל.
חשבת פעם האם זה משנה מהו שמה של הדיאטה שעשית?
מדוע למרות סוגי הדיאטות השונים אנו נכשלים בשמירה על משקלנו לאורך זמן?
אנו משקיעים את כל האנרגיות שלנו, מיטב כספנו, הרצון שלנו, ומצפים.. שהפעם זה יצליח.
וכל פעם מחדש אנו טועמים את טעם האכזבה.
שוב שוברים דיאטה, זוללים, מתייאשים.. עד לפעם הבאה שמגיעה בדמות טרנד חדש או דיאטה ש “את חייבת לנסות, גיסתי עשתה וירדה עשר ק”ג..שווה ביותר”
אנו מנסות..ושוב נכשלות, וכך זה תורם להעצמת היאוש האישי שלנו.
ההתמקדות בתפריט ובמה מותר לאכול ומה אסור אינה הפתרון.
זהו פתרון טכני לבעיה שמקורה הוא אחר.
אנו אוכלים מסיבות רגשיות ועולים במשקל ע”י אכילה שאינה קשורה לצורך גופני.
אנו אוכלים כשאנו לחוצים, כשהיה לנו יום קשה, כשרוצים לפרוק זעם, בתקופות מתח, ברגעי עייפות, כשחשים ריקנות ובדידות.
לכן, רק אם נעבור שינוי אמיתי המתחיל בראש, נצליח לבצע מהפך אמיתי בחיינו, לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן.
  • טיפול במקור הבעיה: למה אני פונה לאוכל?
  • זיהוי הצרכים הרגשיים המובילים אותנו לאכול.
  • לימוד להקשיב לגוף לאכול מתוך רעב גופני.
  • זיהוי דפוסי חשיבה המשפיעים על מצב רוחנו ומובילים אותנו לאוכל.
  • שינוי הרגלים מוטעים ומתן כלים מעשיים להתמודדות.
כך אלו ועוד פותחים פתח ליצירת תהליך של שינוי אמיתי, של יחסים טובים עם גופך ומשקלך.

השארת תגובה