אכילה רגשית

כדי להבין מהי אכילה רגשית עלינו לזהות את המצבים השונים שבהם אנו משתמשים באוכל,
לזהות את הצרכים הנפשיים המובילים אותנו לאכילה, ואת דפוסי החשיבה השגויה המשפיעים על מצב רוחנו והקשרם לאוכל.
אם אוכל עבורך הוא: מרגיע, מנחם, מפיג שעמום, ממלא ריקנות, חולשה, מעציב, מהנה, מאפשר התפרקות,התפנקות, בילוי, תענוג, חבר, סוג של עיסוק, מסיח את הדעת, צורך בסיסי, דרך לחגוג, משפר מצב רוח, טעים, מדכא, מעיד על חוסר שליטה עבורך, סיבה לקיום הפסקה בעבודה, בלימודים..
אם גם את מקשרת את האוכל למצבים אלו, סביר להניח שאת פונה לאוכל מבחינה רגשית.
האכילה הרגשית היא תופעה רחבת היקף.
אנשים נורמטייבים לחלוטין שאינם סובלים מהפרעות אכילה, אוכלים במצבים רבים ומגוונים מבחינה רגשית.
זה יכול להתבטא ב 7 ק”ג מיותרים או ב 30 ק”ג.
בשורה התחתונה זה גורם הרבה סבל, תסכול, ותחושת כישלון. ” למה אני לא מצליחה להתגבר על הצורך לאכול?”
שאלה נוספת שחשוב לשאול: באילו מצבים את אוכלת?
כשאני רעבה, חרדה, ברגעי שעמום, עצבנות, מתח, כעס, ריקנות, כשאני חשה פגועה, מתוסכלת, מאוכזבת, עצובה, מענישה את עצמי, בסתר, כשאני נכנסת הביתה, תוך כדי צפייה בטלויזיה, מול המחשב, כל היום, בכל המצבים..
טיפול נכון בנשים הפונות לאוכל מבחינה רגשית עוסק בתכנים אלו, בודק מהו אוכל עבורך ובאלו מצבים את פונה אליו, מקנה כלים מעשיים להתמודדות עם מצבים אלו, ולא מעמיד אותך שוב בדיאטה העוסקת במה ובאיזה תפריט לבחור.
רק כשנשאל שאלות כמו למה אני פונה לאוכל? על אילו צרכים האוכל עונה לי? נגיע לתשובות ולסיבות האמיתיות מדוע אנו אוכלים כך.
ההחלטה “ממחר דיאטה” לא לוקחת בחשבון את הסיבות לאכילה ולא באמת יכולה  לצור שינוי.
הגיע הזמן להתבונן פנימה. להבין את מקור האכילה הרגשית שלי. להכיר בקיומה ולקבל כלים להתמודד איתה.

השארת תגובה